På Gång.......

tisdag 10 juni 2008

Scraps av gamla texter................

Förr hade man fyrkantiga broderade fickor där man fick plats med korkar, papper av olika slag, snören och påsar. Man stoppade de olika tingen i de olika fickorna. De kunde vara runt 75x75 cm och ha broderat på varje ficka vad den skulle innehålla. Texten på denna Miniartquilt kommer från just en sådan ficka. Den var så söndrig och sliten att den ramlade isär. Jag tog vara på texterna. Så fick de ett "liv" till.
Idag är det skolavslutning, Idas sommarvisa hoppas jag att jag får höra....................!

3 kommentarer:

Ulla sa...

Dåförtiden var det så självklart att återanvända material! Lyckligtvis finns det sådana som du som kan uppskatta gamla handarbeten och ge dem nytt liv.

evanyberg sa...

Ja dom kommer jag ihåg önskar jag oxå hade sparat.

ewa-christine sa...

Det är en liten speciell känsla att ha sparat som jag gjort Eva. Och detta med återanvändning var så självklart då. Idag kanske det blir mer uppskattat än tidigare, vem vet. Jag tycker det är roligt att använda det gamla på nytt sätt kompletterat med nyare material.