På Gång.......

tisdag 26 augusti 2008

Miniartquilts eller Quilties......!

Kärt barn har många namn säger man ju. Quilts, Miniartquilts, Quilties, små lapptecke, miniatyrlapptäcke, Art Quilts.........och man menar samma sak. Engelska ord varvas med svenska ord.

Sista bilden i denna "svit" och sammanfattningsvis kan sägas att alla fyra quiltarna var lika roliga att göra. I examensarbetet tillhörde det också att skriva ett uppsats som var mycket stimulerande att skriva. Samt en hel del skisser, som skulle nedtecknas och redovisas. Alla skisser hade jag gjort med min "sovande vänstra hand" som jag var mycket stolt att ha använt.

En av målen var också att försöka hitta ett personligt förhållningssätt till sin "konst" och jag tror att jag hittade en hel del som jag idag kan se som "min egen". Men jag har lagt ner oerhört mycket arbete och tid för att komma dit.

Inga kommentarer: