På Gång.......

måndag 25 augusti 2008

Miniartquilt.............."Stilisera och dubblicera".......

I en av övningarna när jag gick i Linköping så skulle jag stilisera en bild. Jag valde "mitt bomärke" och gjorde en massa övningar som var intressanta. Till sist fastnade jag för denna formen och dublicerade bilden flera gånger. Det färdiga resultatet blev denna Mini-ARt-Quilt.

I höst fortsätter jag Textil formgivning och det skall bli spännande. Att gå från Textil design till formgivning kan ge nya infallsvinklar och nya kunskaper. Tänk man blir aldrig för gammal att lära. Så mina textila expepriment fortsätter alltså!

1 kommentar:

Lillemor sa...

Fantastiskt fin bild, din rubrikbild!
Bomärket visade du mig, när jag var hos dig. Det är en tilltalande form på det.
Här har vi haft barnbarn igen - Josefin, 10½, har bott hos oss lördag - söndag. Rolfs barnbarn alltså.Hon är en mysig tjej.