På Gång.......

söndag 21 september 2008

Fabrik book...................."ett ufo med livsenergi"





Ibland när jag testar så försöker jag att se vad händer "om jag gör så" eller "tänk om detta går" . Det är då det en massa som egentligen inte skulle bli nåtog. Detta projekt blev just så!
Egentligen så är det inte så mycket kvar att göra, men.........motivationen försvann, nyfikenheten blev stillad, engagemanget infann sig inte. Nu får det ligga i hyllan som ett "ufo"..
Idag tänker jag på vår Livsenergi när vi tillför kroppen energi dvs kroppssystemet erhåller energi. Min livsenergi är "antika nöjen och crazy art" det tillför mig både glädje och energi. Det har jag skrivit tidigare. Men att medvetet tänka på hur vi fyller på kroppen med energi är intressant (även motsatsen) och var och en av oss som medvetet fyller sig med energi är insiktsfulla människor. God hälsa börjar innifrån, vilka tankar som jag matar min hjärna med, och dessutom vilken näring som jag tillför kroppen. Tillsammans med detta bygger jag också upp min sk livsstil. Jag är helt övertygad om idag att de människor som har något som dom älskar att göra har en förutsättning att leva lyckligt. Stress kan balanseras det är vetenskapligt bevisat och konst i alla dess former ger energi till vår kropp. Jag tror dessutom att människorna på ön Samoa i Polynesien, är lyckliga därför att dom också betonar själens betydelse.
Med detta vill jag säga att dagens arbete har varit härligt att göra även om det inte blir klart. Jag har fått massor av energi, massor av glädje, massor av kreativitet och dessutom testat en hel del olika idéer.............som tillfört mig livsenergi!


Inga kommentarer: