På Gång.......

onsdag 3 december 2008

"Fiffiga Affe"..................

Fiffiga Affe har vi alla inom oss. En "röst som säger" det var väl en bra idé!!

Jag tyckte jag kom på en så fin ide, de små kuddarna skulle bli "wedding-ring-pillows" till barnbarnen en gång. Så kom jag på, tiderna förändras, traditioner förändras, vem vet, kanske inte någon av barnbarnen gifter sig!!

Och så kom "Fiffiga Affe" på.....................detkan ju vara nåldynor!!

Och då började jag tänka, men knappnålar, kommer dom att använda det som min mamma och jag använder det. Mina döttrar äger inte en nåldyna ens.

Och då kom "Fiffiga Affe" på.....................du behöver inte göra till alla barnbarnen nu, så det blev bara 4 klara. Jag kan göra olika saker, och jag kan också vänta och se, jag behöver inte göra lika till dom. Det kan ju också bli presenter till någon jag gillar!

På bilden ser du också en korg som är från tiden omkring 1884. Jag tycker den är så vacker och jag älskar att titta på den. I botten ligger det en liten kudde i sammet, undrar vad man haft den till.

2 kommentarer:

Jane S sa...

Vad du är rik som har så många vackra minnen i dina gömmor.
Härligt att ha en så påhittig Affe!
Förresten-var ligger Nordgården?

ewa-christine sa...

Hej Jane...........jo Nordgården ligger strax utanför Göteborg. Mellan Kungsbacka och Göteborg. Inte långt från Särö....där gamle kungen spelade tennis.
Tack för din kommentar och ja, jag är otroligt rik, på minnen, gamla saker och erfarenheter. Tänk vilka skatter!