På Gång.......

fredag 26 december 2008

Nils i Selma och Sofi..................


Såg ni Selma och Sofi i TV i kväll i TV?
Pojken i serien heter Nils men i verkligheten heter han Dennis. Mitt barnbarn. Det var underligt att se pappan i filmen behandla honom illa. När vi satt och såg på tv-serien så tänkte jag en hel del, på hur Dennis älskar att spela teater, vara med på film, filma, berätta och leva sig in i olika saker. Är det så att man är född till detta, funderade jag över. Eller är det en inre drivkraft.
Dennis var stolt över sin prestation i kväll, och det var vi också.

5 kommentarer:

Veronika sa...

Ja vad imponerad jag var av hans insats och givetvis en stolt mamma :-)

Kerstinsdottern sa...

Oj vad kul...!
Så "Nils" är ditt barnbarn...!
Ja, filmens pappa var ju inte vidare snäll mot varken honom eller film-mamman... usch på honom!
Hälsa Dennis att han var jätteduktig och att jag ser fram emot det nya avsnittet ikväll... undrar just om han är med då med?
Fortsatt trevlig helg!

gunnelsvensson sa...

Åh, så bra han var!! Och så söt han är i verkligheten! Förstår att ni är stolta hela familjen.Det var en fin julklapp! Jag såg avsnittet i repris i em för jag var borta igår,och ska se andra ikväll, däremellan en annan film, jag har en TV dag,inte alls dumt att "softa" ibland ;-)

Lillemor sa...

Tänk att det var Dennis som var Nils! Vad kul o spännande!
Vad månde bliva av den unge mannen?!

ewa-christine sa...

Ja Dennis bana inom filmen är rolig att följa. Vi är både glada och stolta över att han är så duktig.