På Gång.......

lördag 28 februari 2009

Hyllning till morgonrodnaden.........!


Ibland så går allt så lätt, flyter och bara blir klart. Och så ibland så tar det bara tvärt emot!!
Idag vill jag citera en "hyllning" som jag tyvärr inte vet ursprunget till, och jag är inte upphovsmannen eller kvinnan!
Hyllning till Morgonrodnanden
Se denna dag!
För den är livet, ja själva livet;
i dess korta bana
ligger hela sanningen och verkligheten i Din existens:
Växandets välsingnelse
Handlingens lycka
Framgångens glans,
för gårdagen är endast en dröm,
morgondagen en hägring.
Men ett fullkomnat liv idag gör gårdagen till en lycklig
dröm
och varje morgondag till en hoppets hägring.
Tag därför väl vara på denna dag,
det är min hyllning till morgonridnanaden!
Jag tror att jag skall få klart dessa två Mini-ARt-Quilts, men jag vet inte hur!!
Så jag låter morgonrodnanaden bestämma, litar på min intuition och försöker leva i "dagtäta rum" idag och hoppas att jag får inspiration att göra klart mina quiltar under helgen.


1 kommentar:

gunnelsvensson sa...

Ibland gör "livet" ett tvärstopp! Och kanske ska vi då bara stanna upp en stund`?!