På Gång.......

onsdag 18 februari 2009

Mini-Art-Quilt....."I tacksamt minne"


Varför denna rubrik? Jo, jag skulle göra en quilt i måtten 30,5 x 30,5 och sända iväg till den Swapen (quiltbytet) som jag är med i. Jag gjorde den ena efter den andra och det ville inte alls bli dessa mått. Jag började om på nytt om och om igen. Men det var som förgjort.

Kreativitet, skaparglädje är svåra att styra har jag märkt. Att placera in sig i ett fack eller förbestämda mått är lika svårt det.

Det har alltså blivit en hel del försök - och det är i-och-för-sig trevligt. Men begränsande. Jag var tvungen att bli fyrkantig för att det skulle fungera.

Quilten idag har 2 filtade hjärtan, en virkad spets från släkten, knappar av pärlemor och 3 små applikationer av sk "inchies" som jag tycker är så kul att göra.

Rubriken då? Den kunde lika gärna ha varit "skam den som ger sig" men då tycker jag "I tacksamt minne" kan vara lite roligare när den skall till ny ägare så småningom och jag har flera nya quiltar som påminner om detta arbete som minne.




Inga kommentarer: