På Gång.......

söndag 12 april 2009

401.......................................!


Detta är mitt 401 inlägg sedan jag startade. Det är riktigt svindlande om jag tänker efter.
Idag handlar det om sängen. Hur den har förändrats.....
Dagens mini-art-quilt har jag gjort med tanke på allt det arbete som kvinnan förr la ner för att smycka sängen, och sängens utseende. Tänk vilka broderier, och tänk vilka vitbroderier. Det är bara en liten del av hela broderiet som var lakanets bredd. Det mesta är sönder.
Lakansväven hade fallit isär och det som var kvar är just broderiet. Det tog jag tillvara och tänkte, att någon gång skall jag kanske göra något av det. Jag har en bit kvar. De små namnbanden tycker jag är otroligt vackra även om de är maskingjorda. Så de fick bli en dekoration på quilten.
Jag har nog "råd" att använda några av dessa namnband till några quiltar, för jag tycker att de höjer glädjen att titta på quilten med dessa på.
En god fortsätting på Påsken, det är skönt väder här och luften är ljummen - dax för altanen!!