På Gång.......

onsdag 27 maj 2009

Att få uttrycka sig................

Skapandet och skapandeprocessen tänker jag ofta på. Det som jag gillar mest i detta skapandet eller attityden till skapandet är att den inte är tyngd av några påhitt eller osanningar. Jag behöver inte lura mig själv, utan väljer att gå den riktning som jag själv vill.

Sanning och hederlighet är andra ting som den skapande processen ger mig. Äktehet också och detta frigör kraft, en kraft att skapa det jag verkligen vill. Det som jag brinner för eller som jag känner är rätt.

Men för att göra detta så krävs övning, övning och åter övning.

Dagens bild är gamla böcker som fått bilda en platå för mina dockhuvud och dockor. Det är porslinshuvud som man förr använde för att göra dockor. Kropparna syddes av ljust bomullstyg och sedan så sydde man vackra kläder till dessa dockor.

Det är också små sk "snowbabys" som kommer från England. Jag gillar dockorna jättemycket och de har varit mina följeslagare nu i många år.

Inga kommentarer: