På Gång.......

måndag 11 maj 2009

Bokstaven "S".............

Skära, Scrappa, Samla, Sortera, Studera, Skapa alla dessa börjar på bokstaven S.

Det ingår i den kreativa processen som jag finner så intressant. Att lära mig att behärska denna kreativa process - för att jag skall förverkliga de resultat som jag verkligen vill skapa. Det tar tid.

Men det handlar också om att bli medveten om den inre kreativa processen som driver mig frammåt. Kraften i våra liv skapar vi ju själva, när vi kan påverka denna kraft det är då som vi helhjärtat kan gå in för det som vi vill skapa.

Jag läste någonstans följande: "när en yrkesmusiker skapar sin egen musik är hans känslor äkta men de är helt underordnade den kraft som ligger i själva skapandet". Jag har tänkt mycket på dessa ord och finner dem både utmanande och spännande.

Så jag har insett att det hela handlar om den skpande processen i vad vi tar oss för. Jag fortsätter min inom det textila.

Inga kommentarer: