På Gång.......

måndag 18 maj 2009

Fullbodan......................

I den kreativa processen är det viktigt att kunna utveckla en förmåga att ta emot frukterna av den egna ansträngningen. Dvs skörda synen av att "nu är jag klar". Vad är jag nöjd med, vad tycker jag om. Många människor som arbetat med att stötta andra har svårt att ta emot när det gäller dom själva. Jag har arbetat med att stötta andra hela mitt yrkesmässiga liv, nu har turen kommit till mig!

Att erkänna det jag skapat, är ju också att se det jag gjort och vara stolt över det.

Och jag är stolt över dessa mina "små baby mini-art-quilts"..............denna var den sista på ett tag. Nu har jag gjort flera stycken. Jag känner både ödmjukhet och glädje när jag ser på dessa små "bilder läs quiltar" och känner att nu är dom klara för utställningen också.

Jag åker nu på en veckas semester, det skall bli härligt - inte så långt, men Uppsala här kommer vi med vår husbil........................

Ha en skön vecka!

3 kommentarer:

Mimi sa...

Absolut skall du vara stolt. Att skapa är en härlig process och visst skall man själv också njuta av det man fått till stånd! Ha en skön semester!

gunnelsvensson sa...

Ha nu en riktigt skön semester och njut av vårt vackra land och fina natur!

Lillemor sa...

Hoppas ni haft en trevlig tripp med husbilen i Uppsala! (Har förstått att från vår tur på kontinenten att det är husbil som gäller numera... Fast vi är nöjda med vår lilla vagn!)