På Gång.......

torsdag 11 juni 2009

Mitt vita liv..........................


Varje dag är ett ögonblick, varje ögonblick är ett liv!
Jag skrev tidigare att utställningen skall heta "Mitt Vita Liv" och det är här jag kommer att visa alla mina vita arbeten. Här är ytterligare ett. Det är en "quiltie" eller en mini-art-quilt, 5 x 5 inch så den är liten.
Här är ett litet fragment, stycke, som kommer från min mammas familj. Ett mycket kärt minne som legat längst ner i den amerikakoffort som följde familjen över till Amerika 1912 och som också följde med tillbaka till Sverige. Ett mycket litet stycke tyg, med stor betydelse!

3 kommentarer:

annicka sa...

Ojoj vilken skatt! Tänk vad den kan berätta...

Lillemor sa...

Kul med "levande historia"!

ewa-christine sa...

Tack Lillemor och Annika, och ha det gott!