På Gång.......

söndag 16 augusti 2009

Patinaåldern............................!


Jag inser att jag är en samlande, betraktande, tänkande person. Som också trivs med att vara spontan och utåtriktad.Just denna kombinationen ger tillfälle att också ställa frågor, och fundera.
Jag tycker mycket om den gamla patinan som kommer efter att något har använts länge. Jag tycker också att patina har en vacker "utstrålning".
Dagens fundering är; "när får en människa patina"?
Man talar ju om att patina står för "ålderdomligt utseende" och jag tänker på 40-talisterna hur kommer denna patina att visa sig. Kommer vi att vara aktiva på ett helt annat sätt är generationerna före oss? Kommer vi att begära andra typer av äldreboende, kommer vi att ställa andra krav på omsorg när "patinaåldern" infinner sig?

2 kommentarer:

Linda sa...

Hi, I just wanted to let you know what a great blog you have. I found you on Flickr, (great photo's)and decided to come over to read your blog. I thoroughly enjoyed it and will be stopping by again.
Best wishes from Linda

ewa-christine sa...

Thanks Linda for comment my blogg. I am so pleased!