På Gång.......

onsdag 16 september 2009

Att använda gåvor....................!



Att se när andra människor använder sina "gåvor" är en upplevelse i sig. Under ett antal dagar har vi varit på resande fot. I Halland och Skåne. Jag har sett en fantastisk trädgård, otroliga arrangemang, härliga överraskningar - en trädgård växer fram på samma sätt som ett broderi eller ett lapptäcke. Med mycket tankar, uppfinningsrikedom och kärlek.
Men jag har också upplevt skapande lappar och härliga samlingar hos dessa mina/våra vänner som vi besökt.
Tankar som slagit mig är att när vi "använder våra gåvor" så får det ytterligare en upplevelse nämligen betraktarens!
Dagens bilder är tre små inchies och en "mini-mini-art-quilt" som jag har smyckat med en gåva som jag fick av Sandra för en liten tid sedan. Det blev så lyckat att jag kunde använda dessa små skapelser i mitt arbete. På något sätt "dubbel glädje"......................!

2 kommentarer:

libbyquilter sa...

beautiful~!~

i agree, my best artwork is the pieces that i allow to "grow". i've just been over to Love Stitching Red and her most recent post has some exquisite examples of organic art which she is so very good at~!!~

:)
libbyQ

Jane S sa...

Du har så rätt och du använder dina gåvor väl!