På Gång.......

söndag 6 september 2009

Mini-Art-Quilt.............




Två små mini-art-quiltar på bara 10 x 10 cm.
Ibland funderar jag på detta med "den kreativa osäkerheten"...!
När det handlar om en omtänkande attityd som utmärker kreativa människor så är det att frigöra sig från gamla föreställningar. Att vara öppen för överraskningar och ny information, leka med perspektiv och sammanhang och koncentrera mig på processen istället för resultatet. Att se att upprepning av olika slag leder fram till något oväntat. Ibland måste jag göra många, många upprepningar för att inse att jag måste släppa och försöka hitta något nytt. Det är så bekvämt att vila i det som känns invant.
Nu skall jag ge mig ut på nya äventyr nästa vecka så får vi se om jag kan släppa taget och handla efter en omtänkande attityd.
Det innebär att jag skall ta intuitionen i besiktning och mitt omtänkande för att se om jag upptäcker något nytt.
Jag vill avsluta dagens bild med:
"för den skapande människan finns ingen skillnad mellan vila och arbete"
citat Arnold Toynbee