På Gång.......

onsdag 30 september 2009

På mitt arbetsbord idag.....................



Att gå ut i naturen och hitta inspiration är känt för många, både målande konstnärer, textilkonstnärer, tecknare, men också filmare och andra som skapar. Att fotografer har gjort det mycket vet vi också. Naturen är en inspirationsarena som saknar motstycke.
Jag har fotat en del rosor då företrädesvis vita. Jag tycker om dem också när det lite rostiga smyger sig in, på väg att lämna plats åt vintervilan. Det är mycket som har den "rostiga tonen" i naturen just nu. Detta har jag fotograferat i många år. Samlat på bilderna och njutit av just stunden då fotot "föddes".
På mitt arbetsbord ligger idag lite olika arbeten som skall illustrera denna "övergång" från sommar,höst, senhöst till vintervila.
Min arbetsuppgift är att skapa ett broderi som skall sätta igång min fantasi, glädje, eller estetiska känsla men det fick också skapa "kärleksfnatt" i mitt hjärta. Jag lutar nog åt kärleksfnatt, för det är det jag känner för dessa färger framför allt.
Nu skall jag försöka skapa en bild utifrån naturen som har ovanstående indgredienser i sig........

1 kommentar:

Mimi sa...

Hej igen!
Har nu suttit och gått igenom dina blogginlägg ifrån en verkligt lång period och beundrat. Härligt att du hade din utställning, den såg härlig ut! Grattis till den så här i efterhand. Så mycket fint du fått gjort!!