På Gång.......

lördag 31 oktober 2009

Ett foto från min fotokurs.......


Så skall jag också erkänna att jag läser på Fotohögskolan här i Göteborg. Jag vill kunna ta fina kort och bli bättre. Detta är en annan dröm som jag haft i många år. Nu håller jag på att förverkliga även den.
Drömmar skall man både ha, förverkliga och ibland bara låta vara drömmar. I mitt fall vill jag förverkliga foto drömmen. Jag blir nog aldrig för gammal att studera.
Den dokumentation som jag håller på att göra har ju också mycket med de bilder som jag skapar. Jag har fotograferat i mitt arbete i sedan de första digitalkamrorna kom, gått en hel del kurser tidigare - men vill genom kameran också se det konstnärliga varför jag valde att förkovra mig ytterligare.
Detta ligger också väl i linje med design, färg och form, tom beteende, så jag kan använda mig av både gamla och nya kunskaper. Vilken härlig känsla.
Vart detta äventyr skall ta mig - vänta och se!!

4 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

ja du att förkovra sig livet ut, det är nog att leva!

ewa-christine sa...

helt rätt.......

Lillemor sa...

Å vad du är flitig! Härligt att kunna välja vad man vill satsa på i den "tredje åldern"...

ewa-christine sa...

Ja inte sant.............!!