På Gång.......

söndag 25 oktober 2009

Gammalt möter nytt.................

Fabric paper igen, det är roligt att arbeta med både papper och tyg. Handgjort papper är nog det roligaste, detta papper får så vackra kanter.

Ibland funderar jag på hur det gamla möter det nya, och hur det gamla kommer tillbaka och hur det nya påverkar det gamla. Inom området "konst" både när det gäller färger, tyger, papper, tryckkonst, så sker dessa möten ofta. Jag blir lika förundrad varje gång som jag ser att en teknik har använts för flera hundra år sedan (och så tror någon att dom uppfunnit något nytt) och att den går att använda även idag. ur det gamla möter det nya, och hur det gamla kommer tillbaka och hur det nya påverkar det gamla. Inom området "konst" både När Det gäller färger, tyger, papper, tryckkonst, sa sker Dessa Möten ofta. Jag blir Lika förundrad Varje gång som jag ser Att en teknik har använts för flera hundra år sedan (Och så tror Någon Att dom uppfunnit något nytt) och Att den går Att använda även idag.

Inom området färg är det spänande möten mellan dåtid och nutid.

2 kommentarer:

LOVE STITCHING RED sa...

Beautiful gentle work. Hope you have a lovely Sunday

Carolyn ♥

ps. having a little giveaway if you want to pop over

LOVE STITCHING RED sa...

Jag har en blogg giveaway ger en fri kreativ textil konst / hantverk inspiration förpackning till en lycklig vinnare, skulle jag älskar dig att skriva in mitt ge bort Ewa-Christine

Best wishes, Carolyn