På Gång.......

torsdag 12 november 2009

Knapparnas historia..........

Knapparnas historia är en en resa i många olika steg. Jag har alltid varit mycket intresserad av knappar och har i mina ägor omkring 10.000 knappar. Nu börjar jag att sälja av dem och spara bara en av varje. Någon gång måste jag säga till mig själv, nu är det stopp.
Du kan gå in på min andra blogg http://ewa-christines-skattkammare.blogspot.com/ och se vad jag säljer ifrån min knappsamling.
Dagens knappar är i porslin, de är helt underbara, de vita porslinet och all den fantasin som finns kring dem. Det är små skatter varje knapp.......!
Det finns knappsamlare och jag är en av dem. Knappar kan du finna från guld till plast. Det är ju små skönheter varenda en. Samt att du kan använda knappen som nyttoföremål, lika mycket som att smycka ut, och samla på. En liten "tingest" som idag kan köpas för en ringa penning.
Samlare världen över har insett charmen med gamla knappar, och är du ägare av en så var rädd om den!

1 kommentar:

LOVE STITCHING RED sa...

Ja det är något speciellt med knappar. De har en historia och berätta en historia. Jag älskar knappar också. Jag var tvungen att bli av med en massa knappar som jag hade för många! Nu min samling består huvudsakligen av knappar jag faktiskt kommer att använda i mitt arbete och knappar jag kan inte skiljas eftersom de är från familjens kläder genom åren och även nu kan jag komma ihåg alla de kläder de kom från, från det förflutna!

Jag gillade ditt inlägg idag Ewa-Christine

Much love
Carolyn x