På Gång.......

måndag 16 november 2009

Lite borderitankar..................









Jag skrev om detta broderiet 7 november att det låg på mitt arbetsbord. Det har hänt lite mer i broderiet sedan dess. För varje stygn jag sätter ner så finns en tanke, en fundering, ett konstaterande och en glädje.
Att brodera är att ge sinnet en chans till att fundera på saker som gör gott. Under detta broderiet har jag funderat på all den glädje som linnet, tråden, och skapandet ger. Hur detta kan ta sig uttryck i avkoppling, nyladdning, nyskapande, eftertanke. När jag sitter med ett broderi i mina händer och låter nålen få upp och ner så formas idéer för framtiden, tankar om vad jag vill göra och hur jag vill gå vidare i mitt skapande arbete. Det är endast under denna långsamma, många timmarnas process som jag tänker, men också planerar på nästa steg.
Broderierna som jag fritt formar idag är små glädjekällor till livskraft!!
Ha en skön livskraftig vecka!!
Som du förstår så heter detta broderiet just "LIVSKRAFT"..........!!

2 kommentarer:

blomman sa...

Tack för fin kommentar hos "mig". Konstigt nog så behöver man de här bekräftelserna från andra också även om man oftast själv tror på det man gör, visst är det underligt?
Ja, skapande ger verkligen livskraft, hur skulle ens liv te sig utan det? Så mycket tråkigare säkert.

Sarah sa...

Du formulerar dina tankar så fint! Så mycket kärlek i det arbete du lägger ner... Det är en ren fröjd att läsa det du skriver och det du skapar! Härliga du! :)