På Gång.......

lördag 26 december 2009

Damhatten.......

Alla hattar har en historia, men det har också "modets vingslag" med sig. Både dam- herr- och barnhatten talar om en svunnen tid.
Jag har ett antal hattar i min ägo, som nu när jag samlar ihop dem blir en lite samling historia!
Jag tillhör dem som burit hatt, jag har haft många hattar genom åren, men inte sparat särskilt många. När jag nu samlar ihop dem så ser jag med glädje hur hattsamlingen vuxit sig riktigt stor.
Det är roligt att kunna följa tiderna och ser förändring över tid.

3 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Så många fina hattar !! själv känner jag mig inte "bekväm" i hatt, men kan tycka att de är läckra !

littlethings1 sa...

Adorable collection !!
Eunice
The Little Things

Ingrid sa...

Tjusiga hattar och en vacker bild!