På Gång.......

onsdag 9 december 2009

Tider som gått, tider som kommer...............


Dagens bild är på två av mina collage som jag gjort på sitsta tiden. Collage betyder bildkonstverk uppbyggt av fragmen av olikartade föremål som tillsammans ger en konstnärlig effekt. Dessa collage är uppbyggda på ett antal olika minnen och händelser som hänt under de senaste 5 åren. Det har varit av stor betydelse för mig att få uttrycka detta.

Collage har dessutom en större frihet designmässigt än mycket annat vilket gör att det tilltalar mig. Till hösten fortsätter jag min fördjupning inom design och textil vilket jag verkligen ser fram emot. Vart detta äventyr slutar vet jag inte, men en sak är helt klar - textilt intresse har jag och nyfikenheten att fördjupa mig och förkovra mig finns. Även om många säger hur länge skall du hålla på att lära mer? Min teori är att det går aldrig att lära för mycket eller hålla på för länge!

Kunskap är källa till utveckling, även om många inte ser att utbildning är just en sådan källa utan envisas med att själv stå för detta. Min insikt genom åren har varit ju mer kunskap ju mer frihet!

Hoppas mina barnbarn tar till sig detta och botaniserar i så mycket de kan genom åren för att vidga sin kunskapsbas!!!

5 kommentarer:

Lillemor sa...

Nej, man blir aldrig "färdiglärd" - men "skolan" kanske i och för sig kan se olika ut för olika människor, tror jag.
Härligt att du orkar med allt - både att flitigt blogga och brodera och att dessutom gå på utbildningar!Och ordna barnbarnsfester!

annicka sa...

Ja kunskap vad vore vi utan det? Och ju mer man kan om en sak/ämne desto mer förstår man att man inte kan...

Jag lärde mig en gång att om din kunskap om något kan liknas vid en ärtas storlek så är det du inte vet om det ämnet lika med ärtans yta. Ju mer du vet ju större din ärta blir ju mer vidgas ytan av vad du inte vet...

gunnelsvensson sa...

Ja att lära är att utvecklas hela livet ut ! Sedan håller jag med Lillemor, ibland kanske läran kommer från en traditionell skola, ibland kan man bilda sig sjäv. Huvudsaken är att man är nyfiken. Men ibland kan det vara skönt att vila, att bara vara. Lycka till med din fortsatta utbildning !

ewa-christine sa...

Lillemor, Annika och Gunnel tack för Era kommentarer, jag uppskattar dem!

Lillemor sa...

Jag måste kommentera Gunnels inlägg om att "bara vara". Det är väl verkligen något man måste lära sig! Ursvårt, tycker jag. Men när jag håller på med mitt silver är jag bara där - annars är jag ofta i framtiden eller "baktiden"...