På Gång.......

onsdag 17 februari 2010

Att hämta inspiration............................

Inspiration är påverkan som "förlöser" den skapande förmågan. Min inspiration hittar jag i det jag kallar för "antika nöjen" det är alla de gamla vackra saker som jag har i min verkstad och atelje som ger mig infallsvinklar och skaparkraft. Men jag har också inspiratörer som jag beundrar och glädjer mig åt för deras arbete och deras framgångar.

När jag har de vackra tingen omkring mig så medverkar det till att ta fram min inre drivkraft till något som jag önskar testa eller pröva. Så många gånger som jag förkastar och i samma stund så händer det att jag också blir både nöjd och glad över var som blivit. Skaparglädjen har inte med vad vi producerar att göra utan hur vi förhåller oss till det vi gör. Personligen!

När jag är full av skaparkraft så är jag också full av inspiration, tankarna, funderingarna, det jag gör kretsar kring detta och det är då jag är glad över att också ha andra intressen, för det är viktigt att gå ifrån, betrakta och uppleva annat.

Dagens bild är en "sk löskrage" som jag har i min skattgömma, några hattnålar och så ett textilt smycke, men detta är inte från mormors tid utan nutid!

Inga kommentarer: