På Gång.......

fredag 12 februari 2010

En nyckel..........................

Symbolen för en nyckel är alla krafter som öppnar och stänger, binder och löser. Nyckeln står oclså för befrielse, kunskap, mysterier och invigning i mysterier. Det är också min nyckel till Mitt Vita Rike.

Att hitta den inre drivkraften har varit viktig för mig i mitt skapande. Att hitta "hem". Så nu håller jag på att gå igenom alla mina färger som följt mig genom åren. Det är basfärger vitt, svart, rött, grönt, gult, blått. Jag har haft min första utställning Mitt Vita Rike sommaren 2009. Den kommer igen med nya arbete sommaren 2010. Men innan dess så skall jag visa mina svart/vita arbete i Stadshuset Falkenberg tillsammans med 2 bildskapare till. Mer om detta kommer i början på mars 2010.

Nu har jag gjort klart allt deta för utställningen i Falkenberg och öppnar åter Mitt Vita Rike, och det känns som om att komma "hem"................

Inga kommentarer: