På Gång.......

onsdag 10 februari 2010

Flydda tider...........kvinnokraft...........idag samlande!

Handknypplat, i underbara mönster. Vackra spetsar att låta ögat dansa över. Vilken lycka det är att ha dem och titta på dem och ibland också fantisera kring dem.

I samlingarna finns också en gammal brödkorg (längst till vänster) och några spolar även de till höger. Spetsarna talar för sig. Den breda har min mormor knypplat förresten. Sedan har vi fotot som jag tycker är så roligt att titta på. Vilka kläder, vilken elegans och vilken stil. Ja släkten lever vidare i våra foto. Undar just hur alla digitala foto kommer att behandlas inför framtiden?

2 kommentarer:

LOVE STITCHING RED sa...

För det första, tack så mycket Ewa-Christine för dina meddelanden på min blogg och Flickr. Jag var så glad att höra från dig och dina lyckönskningar. Jag är glad att du fått julkort

Ja, jag förstår vad ni säger om den vackra boken. Det låter en underbar bok och jag hoppas att ni tycker att det en dag. Jag hoppas att du fortfarande har det!

Dina bilder här är mycket vacker. Du har samlingar av många saker. Det är bra att rensa ut ibland och ge plats för nya idéer. Jag försöker göra samma

Tja, har en härlig tid att skapa och sömnad

Carolyn x




Firstly, thank you so much Ewa-Christine for your messages on my blog and flickr. I was so pleased to hear from you and your good wishes. I am glad you received the Christmas card

Yes, I understand what you are saying about the beautiful book. It sounds a wonderful book and I hope you find it one day. I hope you still have it!

Your photos here are very beautiful. You have collections of many things. It is good to clear out sometimes and make way for NEW ideas. I am trying to do the same

Well, have a lovely time creating and stitching

Carolyn x

ewa-christine sa...

Thanks Carolyn, I am so pleased!