På Gång.......

måndag 22 mars 2010

Min designvägg...............idag!

Nu finns de där, på min designvägg.
Mitt projekt är roligt och utmanande det har framgått tidigare, men det är också spännande för att jag kan ta in mitt "gamla jobb" i det. Projektet heter "alla mina masker" och då hänvisar jag naturligtvis till mig själv. Det som är intressant är att andra också kan spegla sig i maskerna.
Masker har tagit sig olika uttryck i design både i kläder och tillbehör. Jag tänker på glasögon, märkeskläder, samt vårt sätt att klä oss. Vi maskerar oss för att få en tillhörighet eller så maskerar vi oss för att få en "särprägel".
Männen har sin skäggväxt och kan anlägga olika skägg. Slipsen är också en slags maskering som jag ser det. Tillhörigheten, men också kvalité och design.
Maskering i alla dess former är något som jag funderar på genom detta projektet, vilka maskeringar har du? Vilka masker bär du? Vilken mask vill du dölja?

3 kommentarer:

Skäggbloggen sa...

"Skägget är mannens smink" sa Morgan Larsson nyss på skäggbloggen:
http://skaggbloggen.se/2010/03/morgan-larsson-polisen-litade-pa-mustaschen/

gunnelsvensson sa...

Ja vi har alla våra masker! Och så när någon tappar masken, och visar sitt rätta jag, då kan det bli otrevligt och obehagligt för en tid, men å andra sidan så vet man därefter var man har personen ifråga, eller hur?

ewa-christine sa...

Skäggbloggen jag håller med! Detta är intressant men det kan också vara en "mask" eller hur?

Ja Gunnel jag håller med dig, när man väl har sett igenom masken så har man klart för sig både det ena och det andra, det är också lärdom!