På Gång.......

tisdag 4 maj 2010

Olika, men ändå lika..................

Ibland så gör jag samma sak men på olika sätt. Det känns viktigt att testa en idé ur många synvinklar för att hitta just det som jag letar efter. Detta blir då mina skisser - som visar mig vägen till en del arbete. Just nu så är det test av olika typer av lin och linne som jag arbetar med. Naturligtvis i vitt..................!!

Kvinnan på bilden får vara min modell.

I veckan åker jag till Linköping och skall redovisa ett projekt. Det skall bli spännande att se vad de andra har arbetat med. Så har jag slutarbetet kvar och det skall vara klart i slutet på maj.

Till hösten så gör jag ett uppehåll, behöver arbeta igenom allt som har kommit fram under denna terminen och göra klart en hel del som jag arbetat med.

Till sist: -"se livet som din resa, bli din egen respartner och tag dig själv på allvar".

1 kommentar:

LOVE STITCHING RED sa...

Very beautiful work. I love this Ewa Christine

Blessings
xo