På Gång.......

tisdag 8 juni 2010

Lite mer om "livsglädje".....

Vår egen livsglädje kommer från glädjen av att leval Hur glad är du över a l l t du hitintills har upplevt? Vilka är dina glädjeämnen som du värdessätter? Vilka är dina glädjekällor? Vilka är det runt omkring dig som glädjer dig i smått? Vad gläds "de dina åt" och kan du beskriva känslan av glädje?

De flesta ägnar hela livet åt tvärt om, till vilken glädje?

Visst måste vi även ha andra känslor i kroppen, men det går att välja bort det som vi medvetet inte glädjer oss åt så mycket, eller sådant som irriterar, gnager eller tar bort glädjen i vår tillvaro. Och visst misslyckas vi pga vår omgivning, och en del personer i vår närhet. Så det handlar om att hitta personliga bra lösningar, hitta nya möjligheter till att finna vår inre glädje och inte minst underhålla vår inre glädje ständigt. Det är ett "heltidsarbete"...!

Dagens bild "min vita textila konst" är ett collage om livsglädje!

2 kommentarer:

annicka sa...

Ewa Christine- det är svårt ibland att skriva en vettig kommentar till dina underfundiga visdomsord - jag njuter när jag läser dem och funderar och grunnar - ja så är det...

ewa-christine sa...

Tack Annika och Tack Evy för ditt mail. Det glädjer mig att ni uppskattar det jag skriver.
Ha en skön dag!