På Gång.......

måndag 28 juni 2010

Sommartider, hej.....................!

Jag fortsätter på gårdagens teama, det handlar om inkomster/intäkter och utgifter/utlägg. Berika tillhör ett ord i min ordlista kring mina konton. Att berika vardagen, att berika livet men också på det sätt vi vill leva. Frihet, är också något som ger avkastning.

Om jag då utgår från dessa tankar så skapas det ett "livselixir" som ger energi. Men också livskraft och livslust. Dessa mina inkomster och intäkter måste jag ständigt se till att de återkommer och förräntar sig på olika sätt. Jag kan välja att bejaka det som livet erbjuder och som stimulerar tillväxten.

Men säger du, allt annat som tar energi och som ger läckage, hur gör jag med detta.

Jo säger jag, gör "e n p l a n".......................på hur du skall få bort det, förändra det, tom välja bort det!

Det är många energitjuvar som måste ses över, även människor som tar energi. Vissa vet helt enkelt inte om att dom är energislukare, och då är valet enkelt. Välj bort helt och hållet!!

Ha en skön och energirik vecka!

1 kommentar:

EM sa...

Om att välja bort energitjuvar...
tänk vad mycket tid och ork man får över om man slutar investera i onödiga och omöjliga projekt/relationer.
Somliga kallar det egocentriskt. Vi andra börjar med att hålla näsan ovan ytan, och går sen till att redovisa vårt liv i debet o kredit i känslor och engagemang.
Ibland måste man ju lägga ner nån avdelning...