På Gång.......

onsdag 9 juni 2010

Vad vi ser och vad vi inte ser.....................

Att fundera och tänka är en del av vardagen eller hur? Har du tänkt på att du som vuxen visar den vuxna sidan av dig, men inom dig finns barnet, ungdomen, tonåringen, dina drömmar......de är eviga. De åldras inte, vi bara minns!

Kroppen minns, sinnena minns.............vilken fantastisk "knopp" vi har. Sedan så kan vi bestämma om vi vill minnas allt roligt, gott, härligt eller tvärt om. Vi kan tom styra våra tankar, är det inte fantastiskt så säg!

Jag minns fotot på bilden, jag var så imponerad av denna spröda blomma som bar sin "frukt" så varsamt. Titta så fin blomman är i sin skirhet, hur den riktigt sträcker sig mot dig och säger "se på mig", minns mig, lukta på mig. Det är precis som vi människor, vi vill bli berörda på ett eller annat sätt.

Låt våra goda tankar ta överhanden...........................vilken glädje!

Inga kommentarer: