På Gång.......

tisdag 24 augusti 2010

En liten paus......i jobbet!

Ytterligare en bild från Vernissagen............bilder som jag minns!

Idag så känner jag att det har varit och är en process som gör sig påmind lite då och då. Helt klart kräver Vernissage och utställning engergi. Men jag har med min "styrkemask" på utställnigen!

Jag läste en gång någonstans att konst är varken yrke eller hobby, utan ett sätt att vara och tänk jag tror jag förstår det lite i alla fall. Det är så förutsättningslöst precis som barn. Barn har inga förutfattade meningar eller förväntningar och gläds åt vilken framgång som helst. Jag vill arbeta för att behålla detta barn inom mig.

Att arbeta för glädjen i sig själv. Jag gläds åt bilden idag där 3 av mina kära står och tillsammans med mig har roligt. Det är en skatt att förvara!

Så idag, var rädd om dina skatter och visa uppskattning!

2 kommentarer:

EM sa...

Vilken mysig bild. Full av glädje och känsla.
Hoppas du fick en riktigt härlig premiärdag och att det går bra i fortsättningen för din utställning.
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Tack så mycket, det känns jättebra.........