På Gång.......

torsdag 5 augusti 2010

Funderingar...........

En gång för många år sedan läste jag en bok som handlade om en "mås" hans namn var Jonathan Livingstone Seagull. Skriven av Richard Bach.
Det var en kunskapstörstande fiskmås, som hela tiden sökte, fann och funderade. Boken hette just "Måsen".

Denna boken har berör mig många gånger och jag tänker ofta på just denna mås. Hur han sökte bortom kunskapen, erfarenheten, och hur hans glädje stod högt upp när han vågade spänna bågen!

Det är just sådana måsar som spränger nyfikenheten och hittar nya vägar........


2 kommentarer:

EM sa...

Jonathan Livingstone Seagull heter han. Boken skrevs av Richard Bach. En liten bok som sätter sig fast och man minns Måsen för alltid. Författaren var pilot- Det var väl därför han kunde få jakten på själva perfektionen för flygandet att bli så verklig.
kram elsamarianne (som är bok-nörd också)

ewa-christine sa...

Tack min vän för din stavning, nu kunde jag ändra den ganska omgående för din påpasslighet. Glädjer mig att du också läst samma bok och har samma känsla!