På Gång.......

söndag 8 augusti 2010

Min guldålder...........

Min guldålder är nu. Det är nu jag får bonus i mycket som jag gör och tänker. Vilken härlig känsla att jag har denna bonus. Det språk som talas är det absoluta ursprungliga språket dvs "mitt hjärtas språk" och jag kan förstärka detta språk genom att bejaka.

Att få lov att tillåta sig vara en "lekande konstnär" men också vara aktiv i det som jag kan påverka själv är härligt, att dessutom tillåta "den inre" artisten komma fram i olika skepnader är även det berikande.

Vi har alla detta inom oss på ett eller annat sätt, och detta tar sig olika uttryck. Någon lagar mat, planterar, promenerar och betraktar, skriver, fotograferar, målar, ritar, det är inte vad vi gör utan att vi gör. Att resa är också ett sätt att färdas och betrakta och uppleva.

Pablo Picasso sa: "det tar lång tid att bli ung"..........och jag håller med honom!

2 kommentarer:

EM sa...

Picasso hade rätt. Ingen ålder är så bra som denna. Att ha den erfarenhet som åren ger. Och ändå vara nyfiken och vilja lära.
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Då 'r vi två som gillar hans visdom!