På Gång.......

fredag 13 augusti 2010

Min "konstnärstimma"...............

Jag har en "hemlig timma" varje vecka. Denna timma ägnar jag helt åt mig själv, och där försöker jag göra något festligt, eller något roligt som har som avsikt att framkalla "befrielse", locka fram min inspiration. Det är en magisk timma. Jag tar fram mitt kreativa medvetande och tittar på "fin konst", letar bilder som tilltalar mig, och försöker medvetet fylla min fantasi med lager på lager med härliga synintryck.

Andra sysslar med skissblock, klippböcker, mönsterböcker och det tycker jag verkar häftigt men det passar inte riktigt mig. Jag gillar att titta på sådana skapande böcker, men min "konstnärsträff" varje vecka blir inte så synlig..............

Idag skall jag ha en "hemlig timma eller konstnärsträff" och jag längtar!

3 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

oj Du är så inspirerande... vilken ljuvlig present till en själv.. en timme med det man älskar... Kommer jag nog att norpa.. ideé alltså... kram Jeanette

EM sa...

Ja det där var en verkligt god idé. En timma verkar ju som om man skulle kunna få till...
Då kan man planera den väl..
vilken vacker blus, förresten.
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Tack Jeanette, det glädjer mig. HOppas att du också kan göra detsamma för dig!

Ja man kan hinna mycket på en timma, det är helt klart, jag vet. Blusen är en hellång klänning och den är otroligt vacker, en riktig klenod!!