På Gång.......

tisdag 3 augusti 2010

Vision quest.............

Kunskapstörst, nyfikenhet, skaparglädje, idéutforskning, samlande, är sådant som skapar kreativitet och idérikedom. Man behöver inte veta och kunna allt......vilken tröst!

Att våga fråga, ställa frågor, ha frågor, skapa frågor ingår också, och ibland för att se om mina egna svar stämmer!

Då min inställning är att vi är alla betydligt och mycket mer "rika" än vi föreställer oss, så är denna inställning en glädjekälla i mitt skapande. Att ställa mig frågor som "vadm hur, varför" ger så många möjligheter i sina svar.

Alla omkring oss äger ett liv med magi, styrka och intre säkerhet, våra inre resurser är outforskade och olika för ALLA människor. Det som är min styrka behöver alltså inte vara din styrka. Tänk så enkelt.

Mina visioner ger mig massor av spännande arbetsstunder, och massor av frågor just kring begreppet "vision vad är det"...........

Min vision finns med mig varje dag, som en trivsam tvillingsjäl, som underhåller mig när jag har det tråkigt, och som stimulerar mig att våga.

2 kommentarer:

EM sa...

Det är en viss underlig känsla som infinner sig när man inser att man har som flera lager inom sig. Rätt som det är så ser man något i en bild eller ett skeende som startar upp en slags dynamo. Det spinner igång inspiration och kreativitet och det är då man känner att man verkligen lever...
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

så sant, härligt att du gör reflektioner!