På Gång.......

söndag 5 september 2010

Resan...........

Jag har ofta funderat på när "resan" börjat. Ni vet den där resan som vi gör alla på ett eller annat sätt. När jag plockat och städat bland mina saker som jag numera förvarar i min atelje, så inser jag att jag haft en "dialog med mig själv" i många år nu. Jag har nog allt jag önskar mig materiellt. Att fundera på detta med att leva, så inser jag att jag gjort och gör allt jag önskar göra, vilket är viktigt - min livsresa blir då inte en önskeresa utan en resa med mening i.

Det går inte att kontrollera livet, det går däremot att låta livet "strömma" igenom min vardag och se vardagen som en del av resan.

Snart så börjar en annan typ av resa, en resa som kanske ger stort intryck, jag skall bara vara och låta det strömma igenom denna vardagen också.

Jag tror att resan i sig är vägen.................!!

3 kommentarer:

EM sa...

Om man bara kunde luta sig tillbaks och njuta av livet, så skulle allt vara så mycket enklare. Tänk att nåt "icke" skulle vara så svårt...
kram elsamarianne

Pysselpalatset sa...

Ja så är det, resan börjar i vårt inre och avslutas först när tanken är klar... Tankekedjor kan faktiskt förflytta berg... kram Jeanette

ewa-christine sa...

elsamarianne, egentligen är det ganska enkelt......om man ger sig tid!

Jeanette håller med dig!