På Gång.......

måndag 25 oktober 2010

Minnesblock, Minne och historia......


Sakta men säkert växer det fram....................mina "röd-vita" tankar. Jag känner mig som ett barn på nytt när jag botaniserar, studerar, experimenterar i min tyglåda. Jag skär, klipper, kastar på golvet och börjar om på nytt, en ny idé har slagit rot.

Jag har lärt mig att man skall ha ordning bland sina grejer, men när jag håller på är det verkligen inte ordning, det är tyger, lappar, högt och lågt. Under denna tid av arbetet så är det inte så mycket ordning och reda!

Sedan har jag lärt mig att man skall ha det lite "kaotiskt" omkring sig när man arbetar. Att båda dessa sidor skall ha sin plats i arbetet.

Jag tror det är så i allt arbete. Om vi har lite kaos, så händer det en del, och har vi lite ordning så ser vi klarare på vad vi gör. Alltså 2 bra egenskaper som skall samverka.

Ha en underbar måndag, idag skiner solen från mitt köksfönster!

2 kommentarer:

Lillemor sa...

Fina rödvita alster - och visst har det varit härligt att se solen idag!Men en inställd Skåneresa + regn o rusk gav mig en långhelg med mkt "silvrande" - så det gäller att smida medan regnet öser... för att travestera ett gammalt ordspråk!

ewa-christine sa...

Så härligt.........trots allt!