På Gång.......

måndag 4 oktober 2010

Vitt, vitt, vitt.....................

Chickago har blivit för mig den "vita staden", här fanns allt från vita taxi, till vita skyskrapor, till vita livbojar...........ingen stad tidigare har utmärkt sig så som Chicago när det gällde den vita färgen. Det var intressant. Annars brukar jag förknippa länder med färger, men här var det så påtagligt.

Göteborg är visserligen blå/vitt men det beror kanske mer på fotbollen och ungdomsorkestern Göta Lejon som har kläder i blåvitt.

Nu när jag är mer observant på detta intressanta fenomen så ser jag naturligtvis kommande städer på ett nytt sätt.

Tänk vad det är intressant att se saker och ting ur andra synvinklar, och vad mycket nytt man ser!

Ha en skön tisdag................

2 kommentarer:

EM sa...

Vad jag märker mest, när jag är ute och reser, är känslan i en stad. Men det är som du säger, städerna har färger också...
nu kommer jag säkert att vara mer uppmärksam på färgerna
Vilken härlig bil!
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Ja jag håller med dig, den känner jag också. Tänk att vi både kan uppleva känslan och färgen, vilken härlig kombination!
Ha en skön dag!