På Gång.......

måndag 29 november 2010

22 dagar kvar till julafton.........

Igår skrev jag 23 dagar kvar till julafton...............och det var några som påpassligt nog talade om att jag räknat fel, eller att det var inte det i deras kalender, och flera som inte noterade det alls.

Jag skall förklara............mig lite närmare.

Detta finner jag intressant i dessa tider då traditioner, och mycket förändras varför ingen frågade mig varför jag just hade 23 dagar kvar till julafton, eller som idag 22 dagar kvar till julafton............hm. Utan jag tror att alla i välmening utgick ifrån att jag hade fel. Men vem säger att jag har fel?

Så här kommer förklaringen, i vår familj så firar vi mycket riktigt julafton den 24 december. Men vi firar också vissa år julafton dubbelt och i vår familj är det ett sådant år i år att vi firar dubbel. Vilken lyx, jag får alltså julklappar 2 gånger!!

Man kan ändra traditioner och skapa glädje och lycka även om en tradition är förändrad om vi är lite påhittiga.

Tänk om jag får fira 3 julaftnar något år, då är det ännu mer klappar......(ler), och det säger inte jag nej till.

Ha en fin dag!

4 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

Hej, nog är det så att julen firas på alla upptänkliga sätt.. med splittrade familjer... blir det att utnyttja alla helgens dagar... kram j

gunnelsvensson sa...

jaha du tänker så ;-)
Jag ska fira julafton både på julafton och på annandagen !
God Jul på dig !

EM sa...

Ja här hemma firas julafton då någon av ungarna har tid att "komma förbi" så det blir lite hattigt men man vänjer sig. Och så har vi två födelsedagar dessutom...
men julottan brukar jag försöka gå på..
kram elsamarianne

ewa-christine sa...

Ja är det inte härligt med allt hattande hit och dit!
Ler, man får se det hela från den soliga sidan!!