På Gång.......

torsdag 16 december 2010

Dockor för dockskåp..........

Så var det detta med att samla...........eller spara på minnen. Här är några små dockor som finns i mina gömmor..........de bodde tidigare i dockskåpet men det finns inte mycket kvar av det i nutid. Den enda som inte bodde där var porslinsdockan i rosa tyllkjol.

Små gåvor från en gången tid. Kolla in den minsta av dockorna, hon är endast 1,5 cem stor. Med rörliga armar och ben.........tänk så litet.

Tycker att det är ganska kul jämförelse med gamla tråd trä spolar.

4 kommentarer:

Rensarundan sa...

Hej!
Jodå, dockskåp är i högsta grad av intresse. Framför allt för vuxna kvinnor, mormödrar etc. Har samlat i ...100 år och nu ska bara en liten del stanna. Kika gärna på min sida, finns dockor där också och ...massor av nostalgi. Ewa
www.dockhus.dinstudio.se

ewa-christine sa...

Det skall jag göra........

gunnelsvensson sa...

Så underbart fina! jag gillar den lilla pytte pytte dockan !

ewa-christine sa...

Ja det förstår jag, det är den äldsta!!!