På Gång.......

söndag 26 december 2010

Tankar inför det nya året........

Idag har jag påbörjat "min 100 lista" inför det nya året. Saker som jag vill göra och som är viktiga för mig. Det handlar om att foccusera och tänka på allt som är positivt och som ger energi. Att mota bort sådant som tar energi och som tar kraft från oss och mig.

Visst kan det finnas saker som kräver energi, som upptar våra tankar och som pockar på ständigt i våra tankar. Det är just då som jag skall ha energi att hantera detta. Blir jag tömd på energi så tappar jag min kreativitet, jag blir kanske inte så aktiv som jag vill utan hemfaller till att tycka synd om..............

" Jag vill " är en viljeyttring som skall ge mig energi, kraft och mod att genomföra det som jag önskar göra inför nästa år.............och du om du gör en sak så gäller det att fylla på din lista så att du ständigt har många roliga saker att göra. En liten tanke, om du inte kan fylla din 100 lista så gör det inte något, inte heller om du gör alla dina 100 saker som betyder något för dig. Då kanske du behöver vila ett tag innan du bestämmer dig för att göra den en gång till.

En sak till, det är frivilligt, positivt och det är din egen aktivitet. Ha kul och gör din lista!!

4 kommentarer:

LOVE STITCHING RED sa...

Beautiful foto

ewa-christine sa...

Thanks Carolyn.......

Ingrid sa...

Vilken lysande ide för 2011!!
Som vanligt när man besöker dig på din blogg blir man peppad till 1000!TACK:-)
Hoppas ni har mysiga dagar......

ewa-christine sa...

Tack Ingrid.........ja inte sant......de som följer kanske finner en eller annan "pärla"
Trevlig fortsättning på julhelgen och gott slut!