På Gång.......

söndag 30 januari 2011

FÄRGER ger glädje.....



Ecuadors färger både tjusar och lockar mig till glädjetankar. Färgernas påverkan har jag levt med mer eller mindre i hela mitt liv. Kanske just därför som jag valt att arbeta i vitt.

Jag har en dröm, denna min dröm spar jag på som diamanter, och jag äger ett helt diamantfält. Det ligger bara där och väntar att jag skall bryta en diamant eller flera. Och jag bär dessa drömmar "diamanter" inom mig med glädje.

Mina arbetsfärger har varit vitt/svart/gult/grönt/rött/blått, och sedan har det funnits varrianter i färgskalan också.

I år har jag min tredje utställning, Mitt Vita Rike med inslag av RÖTT. Första året så visade jag mitt Vita Rike i hela den vita prakten. Andra året var det också Mitt Vita Rike med inslag av svart. Och i år blir det inslag av Rött.

Nästa års färg håller jag på att tänka på, och den talar jag om den 20 augusti i år på Vernissagedagen.

Jag tror att man skall ha sina drömmar "inom sig" och bära med sig dem......vissa uppfyller man och vissa får bara finnas där!


Inga kommentarer: