På Gång.......

tisdag 11 januari 2011

Förändring, ombyte, nytänkande.....

Ibland behöver vi bli "fria".........bryta invanda mönster!

Nu har vi konstaterat att "tid" kan inte köpas, bytas, säljas, stjälas, lånas, lagras, sparas, tillverkas, kopieras, omarbetas, förvandlas, delas, trots att det finns sådana som säger att vi behöver lära oss "sk tidsplanering". Personligen tror jag att på nytänkande. Detta nytänkande kommer inte av sig själv, utan krävs både förarbete, underhandsarbete och efterarbete.

Att bli fri innebär att också ta hänsyn till omgivning....även om det ibland kan vara svårt.

Att tänka mer på hur vi skall använda våra pengar (de som går att ersätta) än hur vi gör med detta att använda vår tid som är oersättlig är en fundering som jag haft. vi kanske skall förändra vårt sätt att tänka för att leva en berikande vardag eller var-dag.

Det tar tid att skapa förändring, ombyte och nytänkande, det borde finnas med i kalendern ett par timmar varje vecka, att lära om för att lära nytt så att säga.

För mig är "framgång" att i mitt innersta tro på mig och det jag skapar, göra klokare val, träna mig på god argumentation med mig själv, att jag är modig inför mig själv, tar en paus, omvärdera, ge tid till mina vänner, våga välja bort störelement eller sådana människor som tar min kraft och energi, våga leka och ha roligt, hitta nya möjligheter som glädjer.

Allt detta kräver ständigt underhåll och utveckling (varje dag) en slags motion som jag ser det!


3 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

"träna mig på god argumentation med mig själv"

gillas!

ewa-christine sa...

Ja inte sant..........ler!!

Kristina sa...

Tack för trevlig samvaro vill jag säga dig också! Kram Kristina