På Gång.......

måndag 7 februari 2011

Kreativa "utflykter"........

Att göra kreativa utflykter är en del av mitt liv. Att undersöka, botanisera, studera. Nu när jag jobbar i ull (vilket inte har varit givet eftersom jag älskar andra material före), så gäller det att ta ut svängarna. Här är en test med ett mycket tunt ullgarn som jag ville testa hur det blev om jag stickade 2 meter och knöt det med knutar. Jag gillar knutar i broderi, kanske även knutar i tunnt ullgarn, vem vet. Det blev iallafall något som jag kan använda.

En fundering, om och kring prägling. Ull använder man, ull gör man bruksföremål av så ser jag det........inte lika självklart att göra textil konst av ull.

Mina kreativa utflykter ger mig perspektiv på det jag gör, men det förstärker också det jag älskar att göra mer tydligt. Någon har sagt att du vet att du älskar med en gång du får syn på det du älskar och det är väl då det säger "klick" i hjärtat kan jag tänka. Än klickar inte ullet lika naturligt som siden, silke, sammet, lin för mig. Det kommer kanske?

2 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

kanske det säger klick i hjärtat om du ser ett litet nyfött får i vår? (eller inte)
I alla fall så var denna långa halsduk med sina knutar riktigt läcker!

ewa-christine sa...

Tack Gunnel......nej inga får här inte!!