På Gång.......

måndag 28 februari 2011

Små "bönor" eller textila pärlor.......

Utsmyckning av mina quiltar är spännande och trevliga tankar att brottas med. Ibland blir det dekorationer, ibland pärlor, eller en mix av allihop. Precis som livet. Det handlar om att varriera sig, att ha lite omväxling, och att se saker och ting i nytt ljus.

Gör vi samma saker dag ut och dag in, så börjar vi snart att tycka att det inte är så kul. Det är samma sak med mina arbeten. Att hitta nya vägar, nya infallsvinklar, nya tekniker skiljer sig inte på något vis från hela livet.

Mina små bönor eller texila pärlor har ingen plats just nu, för jag leker, tar vara på alla småklipp som finns och försöker att göra så många olika som möjligt. Men jag har en "idé"!

Mångfald, foccus och koncentration är viktiga ingredienser i mitt skapande, men dessa ord hade jag med mig i min vardag också. Det är då jag kan tillåta mig lite utsväningar och få inpulser. Dagens ungdom får detta ideligen, och vi vuxna förfasas över detta, och det gjorde mina föräldrar också. Knepigt detta som är så utvecklande, mångfald alltså!!

3 kommentarer:

Gudrun sa...

Intressant och så vackert du skapat!
Godis för ögat:-))
Ha en fin skapande och givande tisdag.
Kram Gudrun

ewa-christine sa...

Tack själv..............

The Old Art Room sa...

These are beautiful.Thank you for sharing.
Best wishes,
Jane C