På Gång.......

tisdag 29 mars 2011

fortsättning följer..............

Detta är 2 intressanta ord!
Smaka på dem, fortsättning följer...........
De säger att någonting inte är avslutat, men också att det är pågående.
De talar heller inte om vad det skall bli, eller hur det skall bli, bara att det är.
Det kan ta sig vilken vändning som helst och det kan fortsätta utvecklas eller det kan fortsätta som det är, eller det kan avslutas.
Det är bara just nu som orden kan sägas, fortsättning följer, men med vad vet jag inte.

Helt klart är det så att många sådana processer finns runt om oss där man kan säga fortsättning följer. Det är vad man gör det till som är det viktiga. Hur mycket arbete jag lägger ner i projektet, eller hur mycket omsorg och glädje jag skapar. Hur mycket jag tänker vänder och vrider eller hur mycket jag bara låter ske av sig själv.

Ibland skall man kanske inte fundera så mycket på vad det skall bli, utan glädjas åt det som blev just nu. Känslan av välbefinnande över att ha skapat just denna lilla del av verkligheten.

Tänk så är det i levande livet också, visst är det förunderligt att man kan jämföra skapande med levande livet!

2 kommentarer:

blomman sa...

Så läckra och vackra tidningar/papper. Har du lagt lager på lager? Vad skall det användas till? Vet du?

ewa-christine sa...

Det är ett projekt som kan föra mig vart som helst.....men jag har en idé! En hemlig sådan!!