På Gång.......

torsdag 10 mars 2011

Utställningen i Kärna..............



Tre bilder från utställningen i Kärna Bibliotek, Kungälv. Utställningen pågår fram till den 31 mars. Gunnel och jag ställer ut våra arbete.

Jag har haft 2 utställningar till med mitt svarta och detta blir den sista. De förra jag hade var dels i Kuben i Falkenberg och i Stolpboden i Särö. Båda under förra året. I Falkenberg var vi 3 bildskapare som ställde ut. Gunnel med sina "havsquiltar" och andra quiltar och en fotograf samt jag med mitt svarta.

Du kan hitta Gunnel under mina kontakter på sidan i bloggen.

Jag brukar säga att jag går från någonting till någonting och så är det med detta också. Jag började mina utställningar med Mitt Vita Rike, och då var det allt i vitt. Nästa utställning som jag hade var Mitt Vita Rike med Svart. Årets färg var Rött. Alltså vitt med rött...........

Under många år har jag studerat färgernas påverkan och det är mycket intressant. Det sätter en hel del funderingar i huvudet. Färger påverkar oss människor och färger signalerar olika saker. Det är en hel vetenskap. Jag är mycket glad över att jag fått ta del av kunskaper om och kring detta, det förgyller vardagen, ger nya tankar och ny inspiration.

Just nu sitter jag i Linköping och har lyssnat på en fantastiskt intressant föreläsning om och kring ull.




Inga kommentarer: