På Gång.......

torsdag 3 mars 2011

Utställningsdax............

Då var det dax att ställa ut en del av våra textila bilder. Gunnel och jag samverkar i denna utställning vilket har varit både givande och roligt.
Att ha utställning är både givande och tålmodigt. Man måste fundera, spara, reflektera, men också förenkla, och hitta ordning och struktur. Det är förberedelser som skall göras, och även hinna med experimenterande för att inte förglömma observerande. En hel del kreativa utflykter har gjorts till olika ställen för att hitta inspiration.
Både Gunnel och jag har arbetat mycket med vårt personliga uttryck och nästa utställning som vi skall ha tillsammans är 2012 i Falkenberg och Kuben. Det är en större utställning än denna och mer omfattande så detta arbete är påbörjat för 1 år sedan.
Det jag arbetar med idag är att utveckla "harmoni" i mina arbeten.
Så Gunnel och jag tillbringar eftermiddagen i Kungälv och på Kärna Bibliotek, en liten by utanför själva Kungälv. Ett välbesökt litet bibliotek som också har ett arrangemang med musik i dag. Detta innebär lite mer folk än vanligt i lilla Kärna.

Du hittar till Gunnel här:
http://gunnelsvensson.blogspot.com/

Vi ser fram emot eftermiddagen och kvällen...............