På Gång.......

söndag 10 april 2011

andra vyer....

Idag uppskattar jag när jag kan fatta beslut om "jag vill" eller "jag vill avstå ifrån". Men så har det inte alltid varit.

Jag vill avstå från sådant som inte ger mig glädje eller inspiration. Jag vill avstå från sådant som endast tar en massa energi och det är inte ens roligt att fortsätta. Vilken härlig känsla att jag kan avstå från detta jag inte vill!

Jag vill "slakta" mina spinnrockar för jag kommer aldrig att spinna mer.

Jag vill andända dessa delar till något nytt.

Jag vill lämna tillbaka "sländan" jag lånade och säga tack för lånet, men jag har inte lust med att spinna!

Nu har jag prövat detta med att spinna och kan konstatera att det är inte "jag" även om det ser trevligt ut, blir fint när det är klart så är det helt klart inte något som jag går i "spinn" för!

Att komma fram till vad som man vill och vad man inte vill är en speciellt känsla.

Nu har jag avslutat övningarna spinna garn och har kommit fram till att jag köper handspunnet garn när jag behöver nästa gång.

5 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Om det funnes en gillaknapp här hade jag tryckt på den :-) Ha en bra söndag!

ewa-christine sa...

Så kul du är.........

Ingrid sa...

skönt att bli av med alla energislukare!
Jag gör som Gunnel trycker GILLA!

ewa-christine sa...

Ler........

Inga-Britt sa...

Tittar ofta in hos Dig och tycker mycket om det Du gör. Du har ofta en färg på både underlagstyg och dekorationsmaterial som ser ut som en skuggning av rost. Hur gör Du?
Hälsningar Inga-britt Hagström.